חשיבות הגורם האנושי בהצלחת אימון עסקי
יובל רגב - מאמן אישי ועסקי
אנשים חשובים ממוצרים, שירות חשוב מכסף
" אנחנו לא מבינות מה קרה - אבל משהו נפתח ! " אלה המילים שלהן, של קוליה וקרן, שתי אחיות חייכניות ונעימות, בוגרות "בצלאל", שהקימו לפני כ- 4 שנים עסק לעיצוב, ייצור ושיווק מוצרי טכסטיל לתינוקות עד לגיל שנה. החנות המלאה בלקוחות והמכירות שזינקו ביותר מ- 50% בתוך שלושה חודשים, הם רק קצה הקרחון בשינוי שעשו השתיים. כיום כשהן מפיצות את המוצרים ברשתות שיווק ונמצאות לקראת שיווק בקניונים ובאינטרנט, הן מבינות שהן ביצעו היפוך של 180 מעלות בפרק זמן כה קצר ? דבר שלא קרה ב- 4 שנים, מיום פתיחת העסק .
הדבר שהאחיות הנחמדות אולי לא יודעות, הוא שהדרך העסקית הייחודית שלהן היא בעצם הדרך העסקית שחרטו על דגלם מקימי ענק האינטרט "גוגל' : "אנו ניתן ערך רב לגולשים שלנו ובהמשך הדרך נתרגם את הערך הזה לשווי חברה". המאמן עסקי האישי שלהן, יובל רגב, מסביר: "כאשר אנו באים לבחון את הנכסים של עסק, הדבר החשוב להתבונן בו הם הערכים הקיימים בעסק בהווה ולטווח הארוך. אנו יודעים שכל עסק מבוסס על מתן משהו שווה ערך אשר מישהו (הלקוח) מוכן לשלם עבורו. הנטייה הטבעית היא לגשת ראשית ולבדוק את הערך של המוצר, לבחון את התכונות שלו, את המחיר ואת יעילותו. אם נחקור את ההיסטוריה של חברות גדולות כמו בואינג, ג'ילט, HP ואחרות, נגלה שהעוצמה והחוסן שלהן היו מושתתים על האנשים בארגון ודרך פעולתם ולא על המוצרים שהשתנו ללא הרף. מכאן אנו למדים שהעסק, מוצריו והצלחתו הינם תוצרים של האנשים הפועלים בעסק". כאשר רגב, המאמן שכה גאה במתאמנות שלו, פגש אותן לראשונה, בבית העסק שלהן, הוא מאוד התרשם מהאישיות שלהן: "גם המוצרים הביעו באופן מושלם את הרוגע והרוך שלהן. לי היה ברור שיש כאן עסק ייחודי ובעל פוטנציאל, משום שהמוצר מעניק חוויה ששווה לאנשים לשלם עבורה. בשיחה התברר לי, כי העסק לא עשה פריצת דרך של ממש מיום הקמתו. שאלתי את עצמי מה לא עובד כאן ? יש מוצרים ייחודיים, בעלות עסק מקסימות , שוק לא מוגבל של תינוקות הנולדים יום יום שעה שעה, היכן הפיספוס?" כאשר קוליה וקרן הקימו את העסק הן הביאו יכולת של עיצוב ייחודי. זה מספיק בהחלט על מנת לעבוד בעסק של מישהו אחר אבל כדי להקים עסק משלך, צריך להבין איך עסק עובד. "יצאנו לדרך", משחזר רגב, "ראשית הבנו את העסק ואת הערך שהוא מביא לעולם. לקוליה ולקרן היו תפיסות מוטעות לגבי הצלחה בעסק. הן האמינו, שעליהן לפעול כפי שמצפים מהן ולא בהתאם לערך שהן רוצות להביא באמת". קוליה, קרן ורגב למדו להכיר את הערכים האישיים והאיכויות שלהן עצמן, ואת הערכים והאיכויות של העסק, ולמדו כיצד למנף את אלה לתוצאות עסקיות. "השפה שלנו השתנתה", משחזרות השתיים, "מילים כמו 'קשה', 'מורכב', 'בלתי אפשרי' יצאו מהלכסיקון והתחלנו לדבר ולראות רק את מה שיש". או מה שרגב מכנה בשפת האימון האונטולוגי: "החלה להשתרש שפה מדויקת, מעצימה ומקדמת." " אין קסמים בעסקים", מסכם רגב את התהליך עד כה, "יש רק ערכים ודרכים למימושם. לא היו כאן מעשי קסמים - הכל בא מהן. החלק שלי כמאמן היה להפנות את הזרקור פנימה, אל תוך תוכן, על מנת שיראו את הערכים והיכולות שלהן, ולעודד אותן להביא ערכים אלו לכל הסביבה העסקית שלהן. הדבר השני שהבאתי למרחב שלהן זה את האמונה שזה אפשרי, שהן יכולות ושהן ראויות. כאשר הן הקימו את העסק הן לא במקרה חיברו את הסיסמא "פופיק ? עיצוב מהבטן." כאשר הן החלו לממש את כוונתן הראשונית, האמיתית ? התוצאה לא התמהמה ובאה". |