האימון הוא תהליך צמצום הפער בין איפה שהאדם נמצא לבין איפה שהוא היה רוצה להיות, בעצמו ובכל תחומי-חייו באופן כללי.
השלב הראשון בתהליך האימון הוא זיהוי הרצון לאימון.
השלב השני הוא בקשה לאימון, על ידי המתאמן.
השלב השלישי הוא הגדרת מטרה.
השלב הרביעי הוא מציאת מדד, אשר יהווה זיהוי להגעה למטרה.
השלב החמישי הוא גילוי הערכים והבחנה בינם לבין צרכים ורצונות.
השלב השישי הוא זיהוי הרגלים והפרדיגמות שמתחתם, המעכבות את האדם בדרך למטרתו והחלפתם בפרדיגמות חדשות, אותם מוצא המתאמן.
השלב השביעי הוא בניית החזון האישי.
השלב השמיני הוא עבודת אימון שרירים להחלפת הרגלים מעכבים בהרגלים המובילים להצלחה ושחרור.
השלב התשיעי הוא בניית תוכנית פעולה על מנת להגיע להגשמת המטרה.
השלב העשירי - בחירה וביצוע משימות שבועיות להשגת שינוי הרגלים, חיזוק פרדיגמות חיוביות והגעה למטרה.
השלבים משמשים לכל אימון - זוגיות, קריירה, כלכלה, משפחה, חברים, לימודים, מקצוע, בריאות וכו'. מטרת השלבים מהווים שלד, והוא ניתן להגמשה בהתאם למקרה ולמטרה האימונית.
איך נערך האימון (כמה פגישות, מה עושים באימון):
מספר הפגישות - כל אימון מתחיל במפגש היכרות ומסתיים במפגש סיום והתחלה חדשה. מס' המפגשים יכול להיות גמיש. תחומים שקשורים יותר למטרות BEING יכולים להיות בעלי מספר גדול יותר של מפגשים ומטרות השייכות לתחום ה - DOING יכולים להיות יותר קצרים. חשוב יום קבוע ושעה קבועה, כדי ליצור מסגרת מחייבת. בסוף האימון מומלץ להיפגש עוד שלושה או ארבעה פעמים פעם בחודש, כפגישות ביקורת וליווי תהליך עצמאי של מתאמן.
המטרה הסופית המהווה נר לרגלי האימון הינה להפוך את המתאמן להיות עצמאי ולתת לו את כל הכלים, כדי שיוכל לאמן את עצמו בתחום הספציפי שהוא עובד עליו ולכל תחום.
תפקיד המאמן:
תפקיד המאמן להיות נציג של האני העליון של האדם, האני העתידי שלו. רצונו של המאמן הוא לטובתו העליונה של המתאמן והוא שותף לתהליך המבוצע על ידי המתאמן. תכונות נדרשות אצל המאמן - אותנטיות, אהבת אדם, ללא הבדל גזע, מין, גיל, לאום, מעמד חברתי או צבע, קבלה, הכלה, יכולת העצמה, יכולת להפוך כל לימון ללימונדה. על המאמן להיות בעל יכולת מנהיגות, שמשמעה עליו להוות דוגמא חיה ומודל נושם של העצמאות האימונית. המאמן הוא פלוס תמידי, מכיוון שמולו עומד מישהו, שנמצא בפער בתוך עצמו וחייו. על המאמן לתת למתאמן כוח, אנרגיה, חכמה ואת דרך העצמאות להשגת המטרה.
תפקיד המתאמן:
המתאמן יהיה בעל אחוזים ולו קטנים של אהבה עצמית ונאמנות לעצמו, כדי להתחיל את התהליך. מתוך כך אמורים לצמוח בקרבו מחויבות לתהליך, שבסופו של דבר לוקח אותו לעתיד טוב יותר שלו עצמו. המתאמן יהיה אותנטי לעצמו בכל שלב, שבו נראה לו שהמאמן פספס את הכיוון האישי שלו ויעשה זאת בסבלנות וללא ביקורת.
|